BINNENSTAD ‘Boodschappenlijst’ 2014 Het werkprogramma van de Kopgroep voor 2014 bevat, naast kunnen worden toegevoegd’, stelt Kardol. ‘Zaltbommel is een relatief kleine stad met een klein verzorgingsgebied. Ingesloten door twee rivieren wordt dat ook ruimtelijk begrensd. Dan moet je niet willen concurreren met een echte winkelstad zoals ’s-Hertogenbosch, maar juist je eigen kracht benadrukken. De binnenstad van Zaltbommel is een – zoals wij dat noemen – winkel-plus-centrum. Hier ga je naartoe voor je dagelijkse boodschappen. En dan moet je ervoor zorgen dat het goed bereikbaar is, dat je er goed kunt parkeren en dat het imago positief is. Bezoekers willen niet een kwartier naar de auto lopen voor hun dagelijkse boodschappen, maar om de hoek parkeren.’ Eigen gezicht Voor leegstaande winkelpanden in het centrum zoekt de denktank naar oplossingen als herbestemming en ook wordt nagedacht over nieuwe functies in de zaltbommel werkt door het inzetten op grotere zelfwerkzaamheid van de ondernemers, verschillende taken. Zo zijn de activiteiten van de Kopgroep erop gericht dat in 2014 de nieuwe website ‘Beleef Zaltbommel!’ operationeel zal zijn. Verder buigt de Kopgroep zich in de eerste helft van het jaar over drie belangrijke onderwerpen: • de objectbewegwijzering in de binnenstad; • advies over de commerciële functies in de buitenstad; • de inrichting van de openbare ruimte in de binnenstad. Daarnaast richt de Kopgroep zich het komend jaar op: • de veilige bereikbaarheid van de binnenstad, gecombineerd met een logisch en aantrekkelijk parkeersysteem; • onderzoek naar de haalbaarheid van een consumentenpanel voor de binnenstad. • het gemeentelijk project ‘Van Waal tot Waal’, waarbij de Kopgroep zich met name richt op de commerciële functies; gebieden buiten het centrum, met name op het gebied van recreatie. ‘Met zoveel water in de buurt kunnen we op dat gebied waarde toevoegen aan Zaltbommel.’ Ook voor het komende jaar is een ‘boodschappenlijst’ vastgesteld, legt Kardol uit (zie kader). Hij heeft er dan ook veel vertrouwen in dat Zaltbommel dat eigen gezicht steeds beter weet te verkopen. PAGINA 31 Pagina 30
Pagina 32Scoor meer met een online shop in uw boeken. Velen gingen u voor en publiceerden clubbladen online.
Zaltbommel werkt door Lees publicatie 255Home